Wydawca treści

Zmiany w procedurze wydawania opinii w sprawie utworzenia nowego kierunku kształcenia

Z dniem 1 stycznia 2019 roku zmianie uległy przepisy prawa, dotyczące kompetencji dyrektora szkoły/placówki oraz kompetencji wojewódzkich rad rynku pracy w sprawach dotyczących opiniowania nowych kierunków kształcenia zawodowego.

Zgodnie z art. 68 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z. zm.) Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, z wyjątkiem szkoły artystycznej, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę ustala zawody, w których kształci szkoła, po:
  1. uzyskaniu opinii wojewódzkiej rady rynku pracy o zasadności kształcenia w danym zawodzie zgodnie z potrzebami rynku pracy,  o której mowa w art. 22 ust. 5 pkt 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1265 ze zm.)
  2. nawiązaniu współpracy odpowiednio z pracodawcą lub osobą prowadzącą indywidualne gospodarstwo rolne, których działalność jest związana z danym zawodem lub branżą, w ramach umowy, porozumienia lub ustaleń, o których mowa w art. 120a ust. 1 ustawy, obejmujących co najmniej jeden cykl kształcenia w danym zawodzie.
Na podstawie art. 22 ust. 5 pkt 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, w tym opinii o zasadności kształcenia w danym zawodzie zgodnie z potrzebami rynku pracy, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia w województwie należy do zakresu działania wojewódzkiej rady rynku pracy.
Przed wydaniem opinii o zasadności kształcenia w danym zawodzie, wojewódzka rada rynku pracy może zasięgnąć opinii powiatowej rady rynku pracy.

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji